Har Landskrona problem? Nja...Back to the top

Var inne och sökte lite på youtube för jag tänkte att jag kanske kunde hitta något klipp för att visa upp den vackra stad jag kommer ifrån. Jag stöter på en video som heter "landskronas historia till ett mångkuturellt helvete idag" och blev lite nyfiken. Börjar med vanlig...gäsp...historia ;)men går sedan över till att beskriva en hotfull vardag i Landskrona. Kan ju inte påstå att där är skottlossning och mordbränder varenda dag, men det har hänt helt enkelt. Däremot rån och misshandel sker väl lite oftare. Har vi problem?...Ja eller Nej...vi tycks landa på ett NJA eftersom det tycks balansera mellan blinstyren och rasister.

Filmen vill åtgärda det mångkuturella problemet, vill inte hela Landskrona det? Men vill vi göra det på samma sätt? Är mångkultur nödvändigtvis dåligt som videon antyder? Videon är sann på många sätt, man har vänt problemen ryggen, men lösningen är inte rasism och invandringsstopp. När filmen närmar sig slutet är det ingen tvekan om vilket parti som ligger bakom den och att det är just ett parti då man börjar dissa Torkild Strandberg från Folkpartiet, en man som faktiskt numera står för ett Landskrona i förändring.

  
Varför tycks det alltid vara det ena eller det andra, svart eller vitt? Antingen vänder man ryggen till problemet och alla som pratar om det är rasister eller så ÄR man helt enkelt en rasist och vill ha en rasistisk lösning. Varför kan vi inte vara grå, se sanningen utan att peka finger. Jag dissar denna videon, men utesluter inte att delar är sanna trots att även denna video är lika vinklad som de påstår att deras "motståndares" meningar är, vilket är skrattretande. Samtidigt utesluter jag inte att Sverigedemokraterna har rasistiska motiv och att den lyckosama röstningen på dem var att belysa ett missnöjde och inte nödvändigtvis ett stöd. Landskrona vill helt enkelt att de andra partierna anammar en del av Sverigedemokraternas hårdare invandringspolitik utan att bli rasister. Partiet som gör det kommer att ta hem nästa val med storm.  

Kan man inte ha åsikter om Sveriges invandringspolitik utan att vara rasist?
För något är uppenbart fel och Sverige, Landkrona väntar på en förnuftig dialog och en lösning på problemet innan vi tar död på landet Sverige och vår välfärd.

"Jag bryr mig inte om var du kommer ifrån, men så länge vi bor i samma land måste vi ta hand om det och dess inneboende och stå enade för ett bättre Sverige"

Kommentarer
Postat av: Sophy - What U See Is What U Get.

hur e d inte då i malmö? :S



men att den svenska kulturen håller på att dö ut e nog sant tyvärr =/

2009-04-04 @ 14:20:14
URL: http://sophys.blogg.se/
Postat av: bloggare på icedaniel.se

Ja, och nu under lågkonjukturen kommer nog många vilja ha invandringsstopp !

2009-04-05 @ 02:20:36
URL: http://www.icedaniel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0