Sparar H&M in på tyget lr?Back to the top

Finns inte överdrivet mycket shopping i Chur stad så det blir besök till gamla hederliga H&M. Så när jag skulle shoppa bort min beslutsångest förra veckan och plocka på mig en massa plagg till provrummet fick jag dåndampen. Många av  plaggen var för korta. Provade tre enkla snygga blusar som jag köpt allihopa om dem inte visat hud. Hade behövt minst 3cm till på både blusarna och kavajerna. Kavajen var så snygg men såg faktiskt på tok för kort ut. Kort i rocken har fåtte ny innebörd på H&M. Vad är problemet? Jag vill inte ha en kavaj som slutar under naveln eller en blus som visar upp mina kärlekshandtag. Vet inte om jag gått och blivit tantig, men jag kan inte minnas att jag velat köpa korta kläder innan om man ska räkna bort fjortisperioden när det faktiskt var inne att visa hela magen.
Är så trött på att bli lurad av alla plaggen också. De hänger där så snygga och har verkligen potentiall, men är sen antingen felsydda, sitter som en potatissäck oavsett stl, eller är genomskinliga. Men där på galgen eller i katalogen ser de bra ut. Sjukt tråkigt när man verkligen hade velat ha plagget om det bara varit korrekt. Hitta två snygga klänningar idag, båda svarta, den ena genomskinlig och skuren på så vis att du måste leta land och rike runt för att hitta något liknande att ha under, och en som var så kort att du hade kunnat se hela härligheten om jag böjt mig ytterst lite framåt. Vill ju bara köpa lite kläder dammit!

Behöver fylla garderoben lite, men här blir ingen shopoholic gjord.

Kommentarer
Postat av: Linda

Håller med! Tycker oxå att många av H&M's plagg är för korta i livet.. =(

2009-04-02 @ 16:29:58
URL: http://trueblonde.blogg.se/
Postat av: veronica dudas

Ja du, måttstl i Sverige ska ju göras om :)

2009-04-02 @ 16:51:28
URL: http://veronicadudas.blogg.se/
Postat av: Jenny W

Men Lina handla på Gina där finns lååååna toppar =)) Handla helst på Kullagatan =)!

2009-04-02 @ 18:56:16
Postat av: Alexandra

Har gett upp shoppingen i Chur och sparar mina dollars till Svedala. Blev ingen simning för mig idag. Verkar som ni tagit en del beslut, skönt att kunna göra det.. hoppas det känns bra för er båda?Får catcha up snart =). Kram

2009-04-02 @ 20:53:53
URL: http://alexericsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0