Macheda räddar United i debut!Back to the top

Ikväll mötte Manchetser united Aston Villa på hemmaplan. Med en handfull spelare borta såg det inte speciellt ljust ut för united och spelet var därefter. Dock gjorde vår egen Ronaldo två av tre mål i matchen, men matchhjälte blev 17-åriga italienaren Federico "Kiko" Macheda som i tilläggstid gjorde uniteds tredje mål och blev på så vis den som avgjorde matchens 3-2 resultat. Vad som var underbart med detta var inte bara finten och det snygga vinnande målet, utan att det var Machedas debut i A-laget. Han är nu den yngste målskytten i PL i år.

När jag fick reda på att han var blott en 17-årig debutant på planen fick jag vibbar av filmen GOAL. Tänk vad roligt det hade varit om fjunis gjort mål idag, också gör han det. Underbar debut!

Vi har nu intagit serieledning med 68 poäng :) Glory, glory Man United...

Läs mer på aftonbladet:
 http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/internationell/england/article4831730.ab

Kommentarer
Postat av: Sarah

Hej! Kul att du hittat min blogg. Jag svarar gärna på dina frågor men det är lättare om du bra mailar mig istället så svarar jag på mailet. Min mail är: sarah[email protected]

Hoppas det är okej med dig! Ha det bra!

2009-04-06 @ 07:19:16
URL: http://sarahgustavsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0