AntagenBack to the top

Igår blev jag antagen till lärarutbildningen samhäll internationell som är på 5 år.
Egentligen var det bara en utfyllnad av mina sena anmälningar och ville egentligen in på engelska och lärande, om ens det.

Det är bara det att jag vill påbörja något spår som reserv till det spåret jag vill gå och för närvarande inte kan. Jag har inte fler terminer att slösa på att vara ledig och jobba.

På engelska spåret hade jag fått tillgodoräknat lite av mina tidigare studier så jag hade endast behövt läsa 3 år av 4....nu är det 5 hela år på den andra och det är 2 hela år mer. Studievägledaren informerande mig om anmälan av byte av linje.

Till en början med går alla lärare samma kurs, så jag ska nog påbörja och se om jag kan glida över om det visar sig att jag fortsätter med detta. Känns lite dumt bara att ta plats från någon som kanske hade fullföljt spåret jag blev antagen till eller hela utbildningen. Just nu vet jag inte om jag gör något av det beroende på hur det blir i framtiden. Men det är mänskligt att hålla i ett räcke innan du får tag i ett annat. Jag kanske växer med uppgiften!

Så det ser ut som det blir lärarhögskolan till hösten för min del!

Kommentarer
Postat av: Anna

Då ses vi kanske på Orkanen! :) Jag läser KME sedan -06, just nu sidoämnena pedagogiskt drama. Den första terminen med alla barnpsykologi & Aspelins föreläsningar är lite kämpiga, sen drar det "roliga" igång.

Ses då kanske! Kram!

2009-08-28 @ 15:50:33
URL: http://theolinda.se
Postat av: jillian

Grattis! vart kommer du att läsa? :)

2009-08-28 @ 16:14:27
URL: http://nimble.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0