Greenpeace and "Hopenhagen"Back to the top

Eftersom ni är lite närmre så har ni säkert koll på att det händer viktiga saker över i Köpenhamn. Worldleaders is coming together för att diskutera klimat och miljö, framförallt koldioxid. Australiensiska aktivister klättrade upp på operahuset i Syndey för att visa var skåpet ska stå. Och jag måste säga att jag känner lite stolthet och ser mig själv som sponsor till detta då jag varje månad betalar Greenpeace 40 kr :)

Låt oss hoppas på att "hopenghagen treaty" inte bara kommer bli tomt politiskt snack eller ett icke bindande dokument för länder att ratificera utan följder. Det borde bli åtminstonde till viss del legally binding, speciellt för det rikare länderna.

Och vem är dessa gamla gubbar till att sitta där och bestämma vår framtid!?...när det är väldigt obvious att pengar styr deras agenda. Gordon Brown should have in mind that what he says in Copenhagen will echo in eternity and sort of define his leadership a bit more...

Stop the politics, Climate Change now...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0