Norwegian lät mig ha övervikt :)Back to the top

Trafiken gick hur bra som helst, inte ens förseningar vad jag vet, så jag var framme på Gatwick illa kvickt. Visste bara inte vilket terminal jag skulle till, har varken tittat på eller printat min biljett. De senaste flygningarna jag haft så har de bara tagit passet och skakat på huvudet åt mitt utskrivna papper. Norwegian hade skickat lite info på mobilen, men inte terminalen. Hmm...clever me! Hitta inte mitt flyg på south lr ett annat skandinaviskt flyg för den delen så jag fråga en tjej som jobba där om köpenhamnflygen var på north. Hon sa " Var ligger köpenhamn?", jag svarar i Danmark, varpå hon svarar "Ligger det i Amsterdam?". Jag försökte lägga det på större skala och slog till med skandinavien, men hon var fortfarande ett fågetecken. Hmm...jag trodde att jag var dålig på geografi, hon jobbar på en flygplats got dammit. Prova north för att få tag i en tjej som kunde sin grej som sa till mig att åka tillbaka till south och när jag kom tillbaka dit så var där mängder av skandinaviska destinationer...var var dem någonstans när jag stod där och leta innan!?

Hade tre lager kläder på mig och två jackor, min feta väska och tekniskt sett tre handbagage. Vikten på min väska var 22.5, inte så farligt och han som checkade in mig brydde inte sig ett dugg. Han vägde inte ens mina TRE handbagage! Har du övervikt är tydligen Norwegian bra :) Tack och lov för jag hade några enstaka pund på mig bara som jag skulle ha till tågbiljett i köpenhamn för mitt engelska konto är tomt och jag kmr inte ihåg koden till mittt svenska.

Har så ont i axlar och händer efter allt släpande på bagage. Kmr ha träningsvärk imrn! Men inte så konstigt va. Detta är bara handbagagen!

I kontrollen så gick inte min secret santa present från min kollega igenom eftersom det var 2 flaskor med något på 150ml, de fick lova att slänga det, tyckte inte om doften ändå. So much for secret santa! Det var min chokladbag de höll kvar, fick smått panik, vad ska de ta min choklad, mina julklappar. Men de kommentera lite skämtsamt att det var minsann mycket choklad jag hade plockat på mig hihi...min i-po med videokamera fastna inte i kontrollen denna gången, de har väl vant sig vid den lilla saken nu.

Lite sömn på flyget och poff är man i Köpenhamn, går på ett tåg och blir hämtad i Malmö...och kommer hem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0