The British accentBack to the top

Jag har lagt till med en ganska bra brittisk accent här nu och ni skulle antagligen asgarva om ni hörde mig. Folk tror inte på mig när jag säger att jag baar varit här i snart tre månader. När vissa bara pratar några få meningar med mig så tror de att jag är britt. Ett längre samtal avslöjar mig, och pratar man om något svenskt så brukar jag uttala svenska grejor på svenska. Tydligen verkar det som om mitt utseende passar in världen över också, jag hade kunnat vara schweizare, jag hade kunnat vara britt osv...jag tar inte det som en komplimang...för mig är detta inga vackra nationaliteter utseendemässigt...ja fan va ytlig jag är, är ju svensk. Vad folk inte tycks tro på är att jag är svensk...the one thing I actually am. Jaja, snart kmr jag lägga in en bred amerikansk dialekt. Kamelont!

Kommentarer
Postat av: Emilie

Jsg verkar visst också passa in överallt. Folk tror aldrig jag är svensk, inte ens i sverige.. jag kommer antingen från polen(?), bosnien. E det näsan eller vad?

2009-12-22 @ 05:06:45
URL: http://emilienordin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0