Äntligen fredag!Back to the top

Jag hade hoppats på en ledig fredag, men blev tvungen att jobba. Hoppades då på en halvdag, men det blev till halv 4. Idag har jag varit så sliten att jag bara längtade efter en dusch och verkligen klä upp mig. I morse när jag vaknade hade man kunnat tro att jag druckit grogg i sömnen för jag vinglade åt alla håll och kanter. Så hela dagen kände jag mig lika sne som lutande tornet i Pisa. Riktigt yr och illamående! 

Men nu är det äntligen helg och här är det Fachnacht som gäller tors-tis tror jag och clownen är temat. Det är lördagen som verkar gälla för då klär alla ut sig. Just nu kan du köpa kläder till att klä ut dig nästan överallt. Skojsigt!  S berättade att många äldre gillar Falchnacht för att då kan de klä ut sig så att de inte blir igenkända och vara otrogna utan problem. Att tillägga är också att det är under Fachnacht som mest "utomäktenskapliga" barn kommer till. 

Problemet med Falchnacht är dock att staden lämnar över nycklarna till folket. Så man festar i stadshallarna och staden är i princip laglös. Polisen håller sig borta och patrullerar istället utanför staden. Vad säker man känner sig! Detta ska ha funkat bra innan, men numera blir de flesta riktigt fulla oavsett ålder och en del riktigt aggressiva och vill faktiskt slåss, förstöra osv och känner att de kan göra detta utan problem för polisen är inte där, plus att de är utklädda. Hmm...det var den röda clownen! Därför ska min 27-åriga chef ha filmhelg istället! Vi är ju givetvis nyfikna och kommer att ta oss ut på lördag för att kolla läget, men festa här är inte säkert, de har inte ens säkerhetsvakter. Tänk er karnevalen utan vakter...kaos och osäkert ju! Fast skulle jag själv få för mig att smälla någon kan det ju vara bra ;)

Tyvärr har R match på söndag så det blir ingen riktigt partykväll för han och grabbarna, men kanske för mig, Får se vad de andra ska hitta på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0