Bellas Lullaby from Edward (Twilight)Back to the top

OBS! Lyssna längre ner!
Tyvärr går meningarna isär på nätet om vilken låt som faktiskt är Bellas Lullaby. I böckerna har denna pianolåt från Edward till Bella en stor betydelse. Han brukar nynna på den för att hon ska somna. Tyvärr utelämnades detta totalt i filmen och jag hoppas verkligen att de istället klämmer in den i nästa film. På soundtracket är det Carter Burwell som skrivit Bellas lullaby, vacker men aningen tråkig och den går ej att nynna även om du är en supervampyr. Istället har alla fansen lagt upp "river flows in you" by Yiruma och fastslår att detta är den officiella låten som ska addas i filmen, medan andra menar att river flows är orginalet som blev utbytt till Burwells som är på soundtracket. Meningarna går isär! Hursomhelst älskar jag likt alla andra "river flows in you" och funderar på allvar att börja lyssna på lite klassiskt efter att ha hört den. Denna går iallafall att nynna på och är på så vis bättre om man väljer att ha med Bellas Lullaby i filmen. Visa har bara blandat ihopa dem helt och har fel låt på fel låtskrivare och blandar även in Esmes favorite.

River flows in you by Yiruma


Bellas Lullaby by Carter Burwell (from soundtrack)


VILKEN TYCKER DU?

Kommentarer
Postat av: Julia

Vad jag har läst så skrev Carter Burwell sin version som en kärlekslåt mellan Edward och Bella istället för en lullaby, och att han tycker att "river flows in you" är bra till just sången som nynnas av Edward i boken...



Det jag tycker är att "river flows in you" är mycket bättre till en lullaby, men, att Carters version är bra, som just en kärlekssymfoni!

2009-02-26 @ 15:40:29
Postat av: Caroline Elisabeth på Beautylicious

åh jag är helt kär i båda två, men den första tycker jag allt lite bättre om hehe :)



Sv. Åh jag kan inte släppa boken ur sikte hahaha :D

2009-03-05 @ 14:22:08
URL: http://carolinemakeupandbeauty.blogg.se/
Postat av: E

Jag tycker att versionen av Carter är mycket bättre, kankse för att jag är van vid den nu, men River flows in you är bra, för att man kan nynna den som du säger! Näe... men jag är glad att dom valde Carters version ändå! :D

2009-03-12 @ 17:25:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0