Milano - Reggina live in San SiroBack to the top

Lördag morgon var vi alla mer eller mindre lite groggy, men på dagens lista var att äta på mitt jobb och sedan köra till Milano för att se Milano och Reggina spela på San Siro arenan. Att åka och se en match live är så mycket roligare än att sitta och titta på vad kameran väljer att filma på tv:n. Också fick jag ju var lite sportfotograf! Vad som grämer mig dock är att jag ännu inte skaffat ett bättre objektiv. Jag fotade myror till en början med, men kunde senare gå lite längre ner och fota skalbaggar istället ;) Se bilder nedan!
Det var mäktigt att vara på en sådan stor arena och fansen var verkligen hängivna. Ljudnivån när något hände på planen och den typiska italienska handutsräckningen för att markera "va fan". Mäktigast var dock att veta att det var Beckham, Ronaldhino o.s.v. som sprang där nere. Fru Beckham är tyvärr kvar i LA! Men annars var det mycket liggandes på planen och jag antar att mycket av detta var ren filmning. Tilläggstiden blev 5min! Slutresultatet blev 1-1, vilket är dåligt av Milan då Reggina ligger långt ner och knappt hade boll. Reggina hade dessutom stor chans att vinna när de i slutet av matchen gjorde en ordentlig miss på mål. Milan förbannar sig väl på sitt bortdömda mål! Jag upplevde dock inte att publiken buade laget som sagt i aftonbladet, sen kanske de inte klappa väldigt entusiastiskt heller när laget tackade för sig.
Dagen i Milano var väldigt regnig och kall, och väntan var lite dryg. I sådana situationer tenderar jag att bli lite grinig, men inte igår :) Mitt tålamodsövande kanske börjar ge tillbaka. Efter matchen åt vi vars en Pepito, något kött i bröd med stekt lök,paprika och sås...Megafint! Fick dessutom rabatt och en flirtig blink av killen som servera oss, kan man ju inte klaga på ;) Hemvägen var seg då vi körde lite vilse och en bit av sträckan hade ordentligt snöoväder. Folk stannade för att sätta på snökedjor, vilket vi inte har. Om två veckor ska vi tillbaka och se Inter - Manchester United.

Becks frispark

Det giltiga målet
Becks kända inlägg
Bilden ni väntat på...Becks kända bak



  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0