Min nya Mac älskling!Back to the top

Jag har ju glömt att visa upp min nya älskling! Det blev att jag köpte en apple Macbook och jag är så kär. Har dock lite svårigheter med den nu i början då jag måste lära mig en massa nytt, då detta är just en Mac och inte en Pc som jag är van vid. Ska gå in och gå igenom dessa superbra tutorials som de har på apples hemsidan och bli ett Macpro :)
På datan har jag även i-life där de har förenklat de vanligaste sakerna man brukar använda för att redigera foto, film och musik. Jag lär nog dock bara hålla på med fotobiten. Har du GPS i kameran så registrerar datorn själv bilderna i platsordning. Detta finner jag riktigt bra då jag inte alltid kommer ihåg alla stränder och torg man besöker när man resor, och nu håller min apple reda på det till mig. Jag kan till och med få upp min reserutt på karta genom bilderna. Man kan även sortera foto genom personers ansikten. Så om jag klickar på R så kommer alla bilder upp som just han är med på. Undrar om det funkar på mina katter med...hmm. 
Jag har även märkt andra fördelar bara genom att gå in blogga med min Mac, dock försvinner vissa som är bra med PCn. Jag undrar hur det kan vara så när det är en och samma webbsida? Har iallafall mycket kvar att lära, ska ladda lite tålamod och sätta igång. Funderar du på en Mac, så gå in och se på deras tutorials och du blir frälst. På en Mac kan man tydligen inte heller få virus, vilket är grymt bra. Skulle du sakna windows så kan du göra en del av hårddisken till windows och köra windowsprogram, riktigt smidigt. Ska gå in på hemsidan och shoppa lite tillbehör till den nya älsklingen också :)

Kommentarer
Postat av: Elin

Svar: Mjo, men jag är totalt oteknisk och skulle absolut aldrig klara av att göra en header mer än i paint! *skratt. Men jag hade turen att min kompis är sjukt duktig på/tycker att det är kul med bloggdesigner och hon gjorde den åt mig. Vill du ha hjälp kan du fråga henne, hon heter annaali.blogg.se. =)

2009-02-18 @ 14:54:58
URL: http://thefourthofmay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0