Torsdag...Back to the top

Nu har jag krupit ner i sängen och  kan lyckligt nog ta med mig datorn dit. Här är så kallt i denna stad nu så det är najs att krypa under täcket då. R har sen träning idag och jag hade tänkt fortsätta läsa twilight 4 boken. Skriver så för alla länder verkar ha hittat på egna namn på böckerna och jag har helt ärligt ingen koll mer. Här i Schweiz heter de typ gryningen, eftermiddagen, morgonstunden osv. På svenska är det typ röst, hjärta osv och på engelska eclipse, dawn osv. De har sina teman! Nämen se, lite koll hade jag ju ändå ;)

Igår jobbade vi båda bara halva dagen så vi fick städat lite, sett lite mer på serien Nord och syd som vi följer nu, men annars spelar R och jag läser. Känns skönt nu när vi både är uppslukade av något, jobbigt när det bara den ena är det. Vid nio kom grabbarna och kollade på fotbollsmatch, så jag kavla upp armarna och gjorde en riktigt god blåbärspaj med importerad svensk vaniljsås :) Får ju ställa upp ibland! Hade dock lovat dem den pajen ett tag eller närmare bestämt när vi hade besök. Sorry lillebror och Dahla för att ni missa denna ljuvliga paj, men tack Dahla för den importerade vaniljsåsen och ketchupen, väldigt uppskattat.
Idag har jag jobbat ytterligare en hel dag, halv 8 till halv 6, vilket är bra för lönen, men inte för min kropp. Idag kändes det som att jag jobbade sovande.  Morgnarna blir bara värre och jag är rädd att jag bara ska bli i sängen någon morgon och komma i onåd på jobb. Man resonerar ju inte så bra halvsovande! Hade hoppats på att ha ledig på fredag eftersom hon vet att R är det och har pikat att det nog går bra, men där är alldeles för många harar som ska paketeras. Ska försöka lägga mig tidigt idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0