Twilight2:New Moon BokrecensionBack to the top

På svenska heter boken "När jag hör din röst", Givetvis väntar vi alla på filmen New Moon som ska börja spelas in snart och har premiär den 20 nov 09, vi får hoppas att det blir världspremiär annars lär vi i Sverige få vänta ett tag till. 

Andra boken börjar bra, men blir sedan riktigt deppig. Bella söker efter lite fara för att få höra Edwards röst som varnar henne i huvudet. Efter en deppig period blir Bella nära vän med Jacob (indianen) som bär på en hemlighet tillsammans med några andra på reservatet, och Bella blir en del av även denna hemlighet. Edward är med i början och slutet av boken, vilket för min del och säkerligen er del också är på tok för lite Edward ;) Efter en smått seg och deppig bit i boken kommer du iallafall närmre hemligheten i reservatet och lär känna Jacob mer. Slutet med Edward och Volturi är riktigt bra och lebbigt!
Som sagt var boken lite deppigt seg och vissa delar är man bara tvungen att plöja igenom för att komma till det mer spännande slutet. Jag finner att Bella är utan självbevarelsedrift, vilket vi dock fått bekräftat av att hon umgås med vampyrer. Men i denna boken finner jag vissa sammansättningar orealistiska, precis som de är påhittade av ett barn. Bellas pappa säger nått i stil med att det finns en onormalt stor björn i skogen som många sett och folk har försvunnit, så gå inte ut i skogen vad du än gör. Vad gör då Bella, jo tänker gud vilket fint väder jag ska nog ta och promenera riktigt långt in i skogen. Jag hoppas att dessa på tok för orealistiska bitarna blir omgjorda i filmen och att man skär ner på deppandet.

Boken får 2/5 i betyg: LL

Man har inte erbjudit regissören Catherine Hardwicke från första filmen att regissera New Moon. Istället ska Chris Weitz, regissören till guldkompassen träda in, och han har gjor ett uttalande som passar mig utmärkt med tanke på mina klagomål i boken.
"Jag kan säga att jag kommer att ägna mig åt att skapa den bästa och mest trogna filmatisering av New Moon som kan sättas upp på vita duken”
(Obs! Kommer recension på de två sista böckerna också snart).

Detta är en grymt bra fanmade trailer med tanke på att filmen inte börjats pela in så vitt folk vet. Obs! För er som inte läst boken: Spoilervarning:

I can't wait! 

Kommentarer
Postat av: Jo

åååh va jag längtar till filmen kommer.

2009-03-09 @ 18:35:50
URL: http://meravigliosa.blogg.se/
Postat av: Ty

Tack för den du, letade överallt efter recension men hittade ingen. Ska nog ta och köpa boken nu. :D

2009-03-19 @ 00:53:23
Postat av: ByEeem

åh den är så himla bra

2010-02-24 @ 20:55:08
URL: http://byeeem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0