Twilight4: Breaking Dawn BokrecensionBack to the top

Fjärde och sista boken (vad det är sagt) i Twlight serien heter på svenska "Så länge vi båda andas". Jag är helt betagen med den sista boken eftersom den är så romantisk och oväntad. Några kan kanske finna allt det romantiska i början drygt, men inte jag och inte resten av tjejerna världen över som är uppslukade av Edward. Denna boken är på en högre nivå och mycket bättre skriven än de andra. Här har författaren verkligen hittat sitt flow och jag var helt betagen av boken. Så betagen att jag fick försöka att inte läsa ut den för att jag inte ville att Twilight berättelsen skulle ta slut. Men jag kan säga så mycket som att författaren har lämnat öppning för en femte bok om det skulle visa sig att hon inte känner sig helt färdig med berättelsen om Bella och Edward.
Bella går i denna boken igenom en förändring vilket genast gör henne till en intressant karaktär igen. Än en gång uppstår splittring och förening i familjen Cullen och mellan Edward, Bella och Jacob trots att kärleken dessa personer emellan är starkare än någonsin. Ett par kapitel i boken berättas utifrån Jacob, vilket är riktigt genialiskt för att bättra på berättelsen. Det är inte så mycket övergripande man kan säga om denna boken utan att avslöja allt bra som väntar läsaren i boken, och det är stora händelser som bara måste upplevas genom läsaren. Jag hoppas ni inte får förstört dessa händelser genom avslöjanden i förväg. Men du lär träffa på många spännade karaktärer och hela tiden ligger Volturi på lur för att kolla upp Bella, och vad har de för agenda?

Börja läs nu, så du kan komma ända till fyran och bli lika dazzled som jag :) Jag har läst boken på eng (inte svårt), men Sverige är lite sena med översättningen så den svenska versionen har inte bokpremiär förrän 12 mars, förhandsboka den redan nu så kan den vara i din brevlåda den 12:e. Många säger att böckerna är mycket bättre på engelska, så klarar du det så är det rekomenderat.

Bokens betyg 5/5: LLLLL

Vi kan ju hålla tummarna på en 5:a!