Tillbaka i Schweiz!Back to the top


Mitt andra vinterland :)

Det var ljuvligt att vara hemma i Sverige förra veckan trots att det inte blev riktigt som jag tänkt mig. Mycket av tiden ägnade jag åt att plugga till resttentan som jag var i Sverige för att göra, men inte gick det så bra ändå. Får vänta på resultatet! Lite häng blev det med bästa tjejerna, men önskar att jag hade haft mer tid till det. Lillebror var sjuk! Tog han till doktorn och det visade sig att han hade körtelfeber, stackarn. Trodde först det var halsfluss, men efter diagnosen var det ingen risk att jag skulle bli smittad om vi inte delar glas. Men eftersom han var sjuk så var bilen ledig och där var alltid gotte hemma :) Jag är ingen elak syster, såg bara det positiva i situationen ;) Mina syskonbarn som jag längtat mest efter låg alla i kräksjukan en efter en så det blev inget besök där de första dagarna heller. Men jag fick under veckans gång kört den ena till ishockeyträning och den andra til gympan :) De är så duktiga! Fint var det att bo hemma hos mamma och pappa också och få god svensk hemmalagad mat och bli lite uppassad. Min familj är så fin!

Ett, två, tre hade hela veckan gått och jag önskar att  jag tagit två. Skulle spara min andra semestervecka till om någon skulle kma på besök, vilket nu är konstaterat att ingen gör. Jo, lillebror i feb, men inte för att träffa mig minsann, utan för att inköpa en cool snowboard och besöka backarna. Får köra runder han här och snowboard shoppa :) Det ska bli kul att han kmr och besöker. Får ju passa på nu när syrran bor i Alperna!

Kom hem till Schweiz med tåget kl. 7 på kvällen för att ställa av väskorna i lägenheten och ta mig direkt till R.s match halv 8. Men trots att jag tog mig dit ända från Sverige den dagen för att stötta gick det inte så bra. De mötte topplaget i serien, så man får ta det positivt att det inte blev storstryk iallafall. Vi måste alla hålla tummarna om att de går till slutspel och att R.s fötter blir bättre i tid, han har lyckats stuka båda.

Tillbaka på jobb på måndagen, men hade inte behövts, vi slutade två. Idag och på tors är jag ledig ofrivilligt, men ändå villigt. Har så mkt att spara till ju, men annars är det skönt att vara ledig lite. Hade velat åka skidor på tors, vilket hade varit perfekt eftersom det snöar en del idag, men R har två matcher till helgenoch kan inte åka i backarna innan dess både på grund av att han kan ta ut sig för mkt och kan bli skadad.

Innan jag åkte hem bunkra jag upp med dubbelnougat, lakrits, felix tomatketchup och estrella chips till grabbarna. Men det lär inte var så länge ;)

Har bestämt mig för att verkligen njuta av den sista tiden här och inte tänka för mkt framåt, vad det nu än är som väntar där framme.

Hopp Chur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0