Vilken data ska man köpa?Back to the top

När jag tog paus från skolan så är det inte precis som att åldern på min bärbara också tar en paus, så jag sålde den eftrsom jag inte skulle behöva den så mkt mer. Plus att när vi hade wireless internet så gick den stationära internetkopplingen långsammare, vilket  inte var uppskattat för den av oss som satt där. Men nu sitter R och spelar footballmanager dygnet runt på vår data så vi får liksom slåss om den då vi båda gärna spenderar tid vid just datan. Plus att nu finns det ju dessa söta små internet plug ins så man kan surfa var som.  Vi bestämde oss för att det var dags för en ny bärbar. Börjar jag skolan till hösten igen så skulle jag ha köpt en lite senare ändå. Både jag och R älskar the look of apple, men mitt problem är att det är en mac. Har aldrig använt det så jag vet inte riktigt hur det fungerar och vad som är kompatibelt med mac och inte. De är ganska pricy så jag vill inte kma på allt detta senare. R visa mig lite videos om mac på apples hemsida och jag blev nog frälst så det lutar mot en apple, men vilken modell? Blev megakär i mac air för den är så nätt, men har hört att den inte ska vara så bra. Så om det blir en apple blir det en MacBook.

Vår datavän J rekommenderar att jag köper en sony vaio och även dem är jättesnygga, plus att den är en vanlig pc som jag är van vid. Innan alla apple videos var jag säker på denna snygga sak som finns i svart, vit, rosa och röd. Men det skiftar hela tiden. Det är sagt att båda är riktigt bra datorer men att det är de kända konstruktörerna som lägger till lite pengar på varan. Tänker bara på att man måste konstant uppdatera datorer då de snabbt är ute ur leken och blir lätt slöa efter ett tag om man inte är ett datageni som verkligen kan ta hand om denna tekniska pryl.



VS.



Vilken data tycker du att jag ska köpa. Rösta nedan! Om ditt val är Sony Vaio så kryssa även i ett färgalternativ, om valet är MacBook så väljer du inget färgalternativ.
webvoter-omröstning
Vilken data ska jag köpa?

MacBook Apple
Sony Vaio PC
Svart
Vit
Rosa
Röd

Se resultat

Kommentarer
Postat av: Daniel

Om man bortser från prisskillnaden finns det ingen anledning att inte köpa en Mac. Om du ser till att få hjälp med att installera Windows på den så fungerar den precis som en PC, fast mycket bättre. När du sedan känner dig "äventyrlig" kan du hålla nere option (alt) vid uppstart och välja Mac OS X för att på dina villkor lära dig Apples operativsystem.



Lycka till.



/Daniel

2009-01-24 @ 14:34:00
URL: http://danieloskarsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0