FilmrecensionerBack to the top

Boy: A

Två 10-åriga pojkar i England mördar en flicka! 14 år senare kommer en av dem ut ur fängelset och har missat en hel del. Är han rehabiliterad, är han ond? En ny identitet, en ny början, men är det verkligen så lätt? I filmen får vi följa pojkens liv då och nu. Filmen skildrar frågan om samhällets yngsta brottslingar!
Filmen var bra, men aningen dryg! Det är dock roligt att se hur blyg och missanpassad den här killen är, men även oskyldig samtidigt som han är skyldig till ett mord som 10-åring. Förtjänar han en andra chans?

Betyg: 3/5 LLL

Seven Pounds


Detta är Will Smiths senaste film som nyligen haft release på video. Jag blir lika facinerad varje gång han släpper en film just för att han kan spela så olika roller. I detta dramat får vi följa Smith som en desktruktiv karaktär efter att ha orsakat 7 personers död. Nu är han ute efter att gottgöra 7 andra personers liv!Jag tyckte att jag förtjäna mitt Mvg i svenska när jag drog parallelen mellan titeln och köpmannen i Venedig. Damn! En tragisk, men bra film!

Betyg: 4/5 LLLL

Swing Vote

Detta är en film gjord för att få fart på alla soffliggare när det är dags att rösta, men det gör inte mig något. Kevin Costner spelar en härligt bra roll som alkholiserad trailortrash till pappa. Hans dotter är smart och har viljan att förändra världen så hon går och röstar åt sin pappa som inte tror på något längre. Rösten registreras inte och det blir ett himla kabalik när rösterna ska räknas och det visar sig att en enda röst, den som inte registerades avgör vem som blir president. Costner finner plötsligt sig själv i en position att påverka, men gör han det? Detta är både komedi och drama, men Costner spelar sjukt härligt och filmen är sevärd.

3/5 LLL i komedibetyg

Legally blondes

Det är meningen att denna filmen ska vara en trea till de andra. Vi får nu möta Elle Woods kusiner från London som tänker och beter sig i liknade baner. Såga dock filmen efter 1 minut och det gjorde jag rätt i. Säger bara katastrof och då älskar jag båda Legally blonde filmerna med Whiterspoon.

Bertyg: 0/5

Kommentarer
Postat av: Xphoto

Nu den äntligen klar min andra blogg.

Min FOTOBLOGG.



Varsegod, ta en titt :)



Trevlig dag, tyck gärna till...

2009-07-22 @ 20:24:58
URL: http://xphoto.blogg.se/
Postat av: Louise Ewing

hej! jag ska tattuera mig om ungefär ett halvår men kan inte riktigt bestämma mig för vad jag ska tattuera in. har du några tips om vad du tycker är fint skriv gärna det i en kommentar till mig tack!

puss/ louise ewing.

2009-07-22 @ 20:29:00
URL: http://louiseewing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0