Lusanne och direkt tillbaka...Back to the top

I helgen var det meningen att vi alla tre skulle varit i Lusanne där Nyman bor. Jag sa till R att jag inte ville följa med, att det var bättre att de satsa på en grabbahelg. Han förstod inte varför jag ville följa med och jag måla upp ungefär hur jag trodde att helgen skulle bli utifrån deltagarna och sa att det är en grabbahelg, åk du och Joakim.
Till sist lyckades han dock övertala mig då han inte ville att jag skulle sitta hemma själv hela helgen genom att säga att vi skulle hitta en eng bia när vi kom fram fredag kväll. Filmnörd som man är ändrade jag mitt nej till ett ja, vilket jag bittert fick ångra, helgen skulle bli värre än jag målat upp.

Bilfärden tog 5 tim istället för 4 för att Jocke inte kan läsa en gps ;), och vi gick direkt fårn bilen till en bar, och sen till en annan reastaurangbar där vi fick in ett 5 liter långt ölrör, vilket var häftigt. Dock skulle man ju slått om till franska i denna delen av Schweiz om man kunnat. Varför kan de inte prata samma språk i hela landet? Vi fatta inte ett dugg av menyn och jag som är så kräsen måste ju verkligen veta vad det är jag beställer, speciellt för de pengarna. Fick till sist in en ätbar, men inte speciellt god filepasta och allt jag hörde där var blö blä, la plö rö jö pa...fast varken franska lr tyska är speciellt fina språk faktiskt. Kom någon bia på tal?...nej! Sen hem ti Nyman där de börja shotspela för att de skulle ut, vilket R sagt att de inte skulle då de skulle köra och åka skidor kl 8 nästa dag. R och jag blev kvar för att sova, men innan de andra lämna lägenhten och när de kom hem mitt i natten, vilket liv och vilken nivå på humor. Så grabbigt att jag törna, kunde lika bra umgåtts med ett gäng apor som lusa av varandra. Det blev inte mycket sömn den natten och jag sa att jag sätter mig på tåget på morgonen.

R fick problem med att få upp grabbarna i tid till skiddagen, hmm oväntat, men minuten de vakna till började apandet igen. Till sist kom vi iväg så jag kunde ta ett 3,5 tim tåg genom hela Schweiz för 700kr, kl 9.20 för att slippa deras sällskap och komma hem och ha en ensam lugn helg, vilket jag verkligen ville nu. Jag ångrar inte en sekund att jag åkte hem, speciellt inte när R ringde och sa att skidåkningen var en flopp för det var dåligt väder. De bev ytterst få och dåliga åk och de satt i barerna hela tiden och sen var det after ski på det. Själv kom jag hem till ett solskens Chur, åt gott och förståligt ;) och gick och köpte en B&J. 

Kl lite över ett fick jag tag på R på Jockes mobil då det inte gick att ringa hans, när jag inte hört av honom på 12 tim. Han mobil hade slutat fungera, hmm, men om jag kan ringa till Jockes mobil hade han väl kunnat låna den. Tänkte att jag inte skulle bry mig, men orolig som jag är andades jag väldigt tungt när jag skulle sova för att jag inte hört från honom, så för att kunna få en god natts sömn fick jag ju höra så att allt var oki. De låg då i bilen och försökte sova, för de som hade nycklarna till stugan där de skulle sova ville inte öppna förrän alla partajat färdigt...kan tänka mig att de skulle festa till morgon. Jag kan bara säga att jag kreverat om jag varit med eller frusit ihjäl, så det var en himla tur att jag åkte hem och inte lade pengar på dålig skidåkning och alkohol för att hålla mig varm.

Jag såg Lusanne kvällstid när vi promenera genom staden så jag fick sett staden iallafall och resten av Schweiz på tågfärden hem, så lite resa och sightseeing fick jag ju :)

Kommentarer
Postat av: Denise

Hej vilken fin blogg du har:)

Titta gärna in till mig:)

Ha en underbar dag

Kram

2009-03-29 @ 13:44:01
URL: http://fotobydenise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0