Pinks and PETAs Fashionstatement...Back to the top

Pink har lånat ut sin röst till en flådd krokodil i en reklamfilm mot päls i samarbete med PETA. Pink blir illamående av att vara nära någon som bär päls för att hon känner så stark för djuren. Även Ricky Gervais medverkar som en flådd hare. Videon är riktigt äcklig faktiskt på ett seriöst skämtsamt sätt, men det är så det måste göras för att öppna ögonen på folk. Jag beundrar de stjärnor som jobbar ihopa med PETA, för päls och skinnindustrin är nasty business. Hur svårt kan det vara att avstå från att bära äkta skinn och päls? Som kändis kan du nog få designat något riktigt snyggt oäkta.

Spana videon " stolen for fashion" här:


Jag står också på djurens sida, även om jag finner både skinn och päls snyggt. Är det dubbelmoral? Vad är det egenligen för fel med att bära en "fejkpäls"? Det är ju en äkta päls det är fel att bära, det är inte så svårt att koppla samman. Jag letar hårt efter fejk, men det produceras helt enkelt inte tillräckligt. Men om jag hittar denna fejk skinnjacka ska jag bära den med huvudet högt och säga "denna är minsann av äkta fejkskinn".

Let the animals keep their good looking fur... 

Kommentarer
Postat av: Sarah - [ J u s t a n o t h e r o r d i n a r y g i r l ]

Hej!



Kika gärna in i min blogg där jag skriver om min vardag 60 mil från vänner och familj, allt för kärleken! Men även en del om min viktnedgång, mode, shopping, foto och andra intressen. Dessutom har jag armbandsförsäljning, designförsäljning och tävlingar då och då! :) Kom gärna med några tips på vad ni skulle vilja vinna i bloggen, jag tävlade nyligen ut ett av mina armband men nu är det snart dags för en ny tävling tycker jag! Så tipsa, tipsa, tipsa! :) Dessutom kan du bli veckans blogg hos mig och få ännu fler besökare :D



Ha en bra kväll! :)

2009-03-10 @ 18:13:40
URL: http://anewbeginning.webblogg.se/
Postat av: C.H

Hej linabina! Jag måste bara få fråga dig en sak! Hur har du fått så att du kan skriva olika saker i varje flik? För mig blir det så att om jag trycker på "nytt inlägg" och skriver, så blir det i alla flikar, hur väljer man en specifik flik att skriva i? Skulle vara väldigt tacksam om du kunde svara! Dra iväg ett mail, skulle vara evigt tacksam!



[email protected]



P.S fin blogg! :)

2009-03-10 @ 21:53:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0