Änglar och demonerBack to the top

Var på bio och såg änglar och demoner och jag var fullkomligt exalterat eftersom boken är så bra. Jag hade absolut räknat med avvikelser från boken som är så trovärdigt detaljerad, men detta var den största avvikelsen från en bok jag har sett. Två viktiga karaktärer som CERNs mystiska chef och de grävande journalisterna som avslöjar vad som pågår i Vatikanen är borttagna och omvärlden får aldrig veta något. Personer som dör i boken överlever eller dödas på andra sätt och kidnappning och kärlek är utelämnat. Allt detta kunde jag ändå hantera, men att man utelämnar motivet till mordet på påven som gör mördaren riktigt snopen är riktigt kasst. 

Handling: Robert Langdon blir ännu en gång kallad till uppdrag med sin expertis när Illuminati, ett gammalt vetenskapligt brödraskap har dykt upp igen för att hämnas på kyrkan. Langdon får ont om tid på sig att att hitta ledtrådar och färdas runt i hela Rom efter en påstådd dold väg som slutligen ska leda honom till målet. 

 

Har du inte läst boken finner du nog filmen bra, mitt misstag var att läsa boken före och det förstörde filmen.

 

3/5 LLL

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0