The Curious Case of Benjamin ButtonBack to the top

The Curious Case of Benjamin Button handlar om ett barn som föds med kapaciteten och utseendet av en 80-åring. En kvinna tar sig an barnet för att ge det en värdig tid i sitt förväntade korta liv. Han fortsätter dock att leva sitt liv med tillväxten som ett barn, men med utseende och kapacitet som en allt yngre gammal människa. Hans kropp må vara 70, men i huvudet är han 10 och ser inte på sitt intresse av en egentligen jämngammal flicka lika konstigt som omvärlden som behandlar han som en man. Detta gör att det uppstår lite komiska situationer. Benjamin lever helt enkelt sitt liv baklänges...

Filmen är lång och jag kan tänka mig att den för vissa kan te sig lite långdragen, medan jag mest var fascinerad av hur allt utspelade sig. Man ska ju trots allt ta sig igenom hela hans liv! Det är en berättelse med alla möjliga filmingredienser och årtionden. Brad Pitt spelar riktigt bra och jag är imponerad av föryngringen och åldringen av både honom och Cate Blanchett. Detta är helt klart uppfinningsrik berättelse och en sevärd film!

Betyg: 4/5 LLLL 


Kommentarer
Postat av: Metalnallen

Har bara hunnit se halva, men verkar jävligt bra!

2009-05-12 @ 19:08:48
URL: http://metalnallen.blogg.se/
Postat av: Sophy - What U See Is What U Get.

den bästa filmen jag nånsin sett! =)

2009-05-13 @ 21:44:44
URL: http://sophys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0