New Moon - the Twilight SagaBack to the top


Handling:
Bella råkar konstant ut för faror i Edwards närhet och han tycker det är onödigt att låta henne vara i fara på grund av deras kärlek. Bella vill bli omvandlad till vampyr, men Ed vill att hon ska leva en normalt mänskligt liv eftersom han anser sig själv vara ett själlöst monster och vill inte att Bella ska bli det. Edward lämnar Bella, vilket gör henne helt förkrossad, men finner att hennes vän Jake kan råda bot på det stora tomma hålet i hennes hjärta, dock inte helt. Edward har sagt att om han förlorar Bella så ska han gå till Voluturi och be att få dö och ett missförstånd tar honom dit.

Jag må ha stått över premiären, men såg till att ta mig till biografen dagen efter. I början kunde jag inte låta bli att jämföra med boken, vad de utelämna, vad de slagit ihopa, men sen gav jag mig hän till filmen. Det är Jake som äger denna twilight filmen och jag tyckte han ägde den bra. Kanske tycker jag det för att han var ett rejält sexobjekt i filmen. Jag är ingen muskelfantast, men till och med jag ville tjuta när han tog av sig tröjan för att ge till Bella, eller när han står där i regnet och måste hålla på sin hemilghet när han ber Bella lämna honom ifred.

Han var så himla söt och när han senare med kläder på bad Bella att stanna istället för att åka till Italien så kom jag fram till att det inte bara var kroppen, han är en bra skådespelare också :) Jag började faktiskt nästan heja på Jacob istället där ett tag, vilket visar att det var på tok för lite Edward, men som sagt detta är Jakes bit av berättelsen.

Om man inte är Twlight fantast så tror jag man har svårt att tycka att filmen är så bra som vi twilightnördar tycker och det är ju lite av en övergång till nästa film Eclipse (9 Juli 2010).

Men jag ska ändå ta ett kliv till utanför boxen och säga att Edward var inte lika snygg i denna filmen och när han tog av sig tröjan i Italien ville jag långt ifrån tjuta och den röda rocken han fick bära sen gjorde de allvarliga scenerna nästan komiska.

Filmen var bra omarbetad i jämförelse med boken iallafall även om jag saknar familjen Cullens bakgrundberättelser väldigt mycket. Jag tror det kommer att göra att de kommer att stöta på probem i de framtida filmerna om de inte klämmer in en snutt som helt plötsligt visar allas bakgrund. Hursomhelst har Weitz gjort ett bra jobb med filmen och jag lär gå och se den en gång till snart :)

Betyg: 3/5 LLL (nu försökte jag vara riktigt twilight nörd opartisk ska jag tillägga, som nörd hade jag gett 4)




Kommentarer
Postat av: Placebohoe

Såg den igår och tyckte att den var väldigt bra, av mig får den 4/5 :)

2009-11-22 @ 20:15:12
URL: http://placebohoe.blogg.se/
Postat av: l-o

Jag var också inne på att Bella skulle välja Jacob istället, han är ju sjukt HEEET!!! Vilken body...mmm, mums ;-)

2009-11-22 @ 21:16:44
URL: http://saralo4.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0