SjukelisjukBack to the top

Idag har jag suttit hela dagen på en akutmottagning och väntat på att en doktor skulle ta en titt på min hals. Framåt kvällen var det klart och jag fick penicillin och ska förhoppningsvis jobba imrn. Hoppas svullnaden på mandlarna lägger sig snart. Var nog ute i god tid för de är inte i värsta stadiet innu.

Doktorn blev som vanligt chockad av att titta i min hals och då får jag förklara att mandlarna knappt är svullna, att jag har stora mandlar. Han fråga om jag funderat på att ta bort dem och jag svara att den tanken har varit uppe många gånger då jag hade halsfluss ganska ofta ett tag och fick spotta i en spann för att jag bokstavligen var oförmögen att svälja. Aset till doktor jag gick till när jag väl tog tag i det sa att jag behövde mina mandlar och att de minsann inte var så stora. Varför får då alla andra doktorer en chock när de ser dem och undrar varför jag inte tagit bort dem?

Bort ska dem så fort jag är hemma i Sverige och har tid att göra det för de har varit lite besvärliga i en månad nu, men slog till först nu. Ska tydligen vara en riktig köttig operation iallafall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0