Andra London arbetsdagenBack to the top

Även andra dagen på jobb gick bra fast vi blev lite sena. Tog bussen riktigt tidigt för att komma i tid, bara att det visade sig att det inte var tidigt nog eftersom bussen knappt rörde sig i morgon trafiken. Skulle jobba på ett mångstjärnigt hotell, kolla dock aldrig ifall det var 5, men det löste sig. När vi kom dit hade de inte haft briefing och alla bara stod i köket och polera bestick och glas.

Det var en bankett vi skulle jobba med vilket innebar att 250 personer stod i ett rum och networka medans vi gick runder och servera drinkar och små munsbitar. Emelie servera munsbitar och jag hade clearing, vilket innebar att jag i någon timme gick runder med en bricka och tog folks tomma glas. Man såg vilka som va glada för spriten eftersom reaktionen på vissa när man gick förbi var att det drog de tomma glasen intill sig precis som jag ska minsann ha en refill, men egentligen hade det bara varit att gå och ta ett nytt glas med dricka i i baren.

Med andra ord vard det inte så mycket att göra, men brickan vägde en del och det gjorde ont i handleden. Det var bara att cirkulera i rummet och se snygg och trevlig ut i princip, och hade man tur så fick man ett tomt glas att gå ut med i köket. Inte så dåligt att få betalt för det! Ska nog inte räkna med att ha det så ofta. Träffa två jätte trevliga tjejer från nya zeeland också, men vilken accent. "Lift är left! och innan jag faktiskt hörde att de sa new zeeland...hihi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0