Fått flera jobb...vilket ska jag välja?Back to the top

Först står man utan jobb (hela 5 dgr) ;), sen tar man ett catering jobb som ger lite extra i fickan för att söka vidare och vänta och vänta. Har varit på några intervjuer nu och de är så sega, men nu blev det ketchupeffekten, alla ville anställa mig redan på mån.

Att välja på:

Byron: En classy hamburgerrestaurang som ska öppna i Soho. Personalen är jättetetrevlig och fast det är fint så är det också ett chill ställe, älskade atmosfären. Gick på intervju i fredags och provjobbade i lördags, men eftersom han inte hörde av sig sön, mån som han sa så antog jag att de inte var nöjda med mitt provjobb. Sen fick jag mess idag om jag ville börja på måndag.

Fördel: Gilla personalen o atmosfären
Det ger dricks
Är i "centrum"
Full tid

Nackdel: Vet inte om jag vill jobba i restaurangbranchen
Det är ett jättestressigt jobb
Lär gå upp i vikt

Charbonnel et walker: Var på intervju igår och fick jobbet idag! Det är en lyxig butik som säljer lyxig choklad :) Och de har som krav att jag måste prova chokladen ;)

Fördel: Jag kan och älskar det här med choklad och rosetter
Bättre lön än i andra affärer, bättre grundlön än Byron.
Det ligger i lyxiga business canary wharf
Fulltime temporary så jag behöver inte ljuga om hur länge jag stannar.

Nackdel: Ingen dricks så lönen är alltid fast.
Det är en liten ,liten butik, kmr få klaustrofobi.
Är rädd att där är för lite att göra och att tiden ska gå långsamt, men d är ju trots allt juletider snart.
Jag kmr kanske att gå upp i vikt, klara mig i ju i Schweiz.

Sen har vi Odeon Cinema
och jag som älskar film, men det är bara lite mer än parttime, men hade ju kunna väga upp det med catering jobbet jag har nu. Där är det ju oxå fast lön och så, måste ta reda på exakt vad bara. Sen betyder ju gratis film väldigt mkt för mig :)

Jag är ju inte direkt pengakåt så jag vet inte hur mycket dricks betyder och jag kan ju inte veta i förväg var jag ska trivas tyvärr, för huvudsaken är att jag gör det.

Vad tycker ni? Please help me...

Kommentarer
Postat av: Ems

Jaklar stumpan!! Vad duktig du ar!



Hmm... ingen aning om vad jag valt. Jag brukar sjalv iofs ga pa bekvamlighet savida jag inte vill ha nagot speciellt pa CV:t. Tror nastan jag valt ODEON, dels for att man har mojlighet att byta branch om man flyttar, dels for att det verkar ganska avslappnat och dels for att det var part-time. Men sen later godis butiken helt fantastisk ocksa, och ar den i Canary Warf kan man sakert fa en hel del dricks ocksa. Ga pa magkanslan! Vad kanns ratt? Vad kommer du att ma bast av in the long run?



Vi maste ses snart :)

Kraaaaam

Ems

xxx

2009-10-21 @ 23:37:39
URL: http://inlalaland.blogg.se/
Postat av: Mathias

Sistnämda, helt klar=)



Lycka till!

2009-10-22 @ 19:11:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0