Jobb är jobbBack to the top

Hihi...jag har bara jobbat tre dagar och det känns som fler, men jobb är jobb och det är oss få förunnat att jobba med något som man brinne för så mycket att det inte känns som jobb.

Idag har jag som tur är varit och packat lite nere i källaren och diggat till min i-pod. Fick packat en hel del på den tiden jämfört med killen som är anställd för att stå där nere vissa dagar. Hoppas på att få vara där nere mycket mer och komma ifrån den stiffa butiken lite då och då, men det är inte så troligt eftersom jag är den heltidanställda som ska hjälpa till i butiken.

De här askarna är de vi säljer mest av och som man gör en  hel del rosetter på, speciellt i champange. Finns även i rosa!

Ni anar inte hur äckligt trevlig, pryd och snobbig man är när man står där i butiken och allt jag förväntas säga och göra. Jag får gå in i en roll helt enkelt och bara köra på fast jag tycker det är lite jobbigt ibland. Jag vet själv hur det är när man går in i en pryd liten butik där man lätt blir obekväm. Jag kan se hur vissa vissa kunder reagerar när min chef kör sitt program och då vill man ju inte själv vara en sådan som gör kunder obekväma.

Sålde inget till  fel pris idag hihi...och jag har lärt mig kassan. Blev lite nervös när jag hade butiken själv i en hel timme, men jag blev bara mer bekväm  och bättre i min roll då. Pinsamt idag blev min hostattack när det börja kittla som fan i halsen och sen måste jag memorera pralinerna...och det är en hel del, men nu ska jag iallfall lägga manken till.

Det blev en bagel till på lunchen idag och kmr säkerligen att bli fler ;)...MMM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0