A walk down memory laneBack to the top

Som jag skrivit tidigare så kan en promenad i denna håla vara en resa tillbaka i barndomen. Idag tog jag min nya i-pod älskling på en lång promenad ut i skogen. Fy vad de har byggt där ute, men det är ju fortfarande "på  landet". Gick till min mormor och morfars gamla sommarstuga och tusan vad de byggt till och om, men jag kunde fortfarande urskilja platser, granar också förstås den älskade poolen. Att få vara där ute var nog en av de bästa grejorna under min uppväxt.

Sen gick man ju tillbaka hela vägen och åt andra hållet till slingan förbi alla hästhagar. Det var där vi var tvungna att backa över en döende fågel en gång och i slingan hatade man att springa och skolminnen kom tillbaka. När jag kom ut ur slingan och följde ängen hem så var det platsen för mitt första bistick och den stora planen vid bäcken där vi alltid spela brännboll. Lovely!

Det blev en ordentlig promenad och jag är stolt. Ska bara försöka att upprepa den...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0