Älskade morötter...Back to the top


Woho, idag är jag på glatt humör. Just för att idag känner jag att jag struntar i vilket, jag stannar en termin till oavsett vad som händer. Om inget annat så behöver jag ju öva mer på min engelska och nästa termin blir det engelska 2 och speech osv. Kan ju inte jobba i en internationell organisation om jag inte kan föra mig med någorlunda avancerad engelska. Just nu känns det mest som att jag pratar svenska dock och när jag väl ska prata amerikanska så stapplar jag, men blir snabbt varm i kläder...dock mer amerikanska bitte ;)

Kankse hittat ett universiet jag kan tänka mig att gå på som hade jätte bra human rights kurser och hade ett hyfsat pris. Bara ca 16,000 dollar om året ;) FIU låter det bra? Go Florida...suck, vi har skojat om att vi ska gifta oss eftersom vi utlänningar betalar väldigt, väldigt mycket mer.

Fika med Jojjan idag efter class och det var najs och bara sitta där och tjattra och inte gå direkt hem till lyan. Nu ser det ut som att jag ska både till Las Vegas och New York i maj :) San Diego får vi ta i början av juni :) LV och SD kmr att bli någorlunda billigt, det är NY som kommer att kosta, känner att jag behöver en morot eller två.  Får fråga Emilie om hon vet något shysst och billigt boende, hon får vara the NY guru. Får se USA medans jag är här och jag ska jobba som en galning hemma i Sverige i sommar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0