Step out of the vehicle...Back to the top

C körde till Six Flag, hon körde även till Ikea förra gången vi hyrde bil. Känner att det är bäst så bara. Jag kör ju iallafall till skillnad från min mor, men att köra på okända ställen gör mig toknervös...I Schweiz fick jag helt plötsligt för mig att jag kanske kört på en mindre motorväg på fel håll, höll på att dö av hjärtattack, men så var ju inte fallet.

Oftast kan jag köra om jag har någon med mig, i Sverige kan jag för det mest köra själv. Jag har fått för mig, eller nej, det är så att jag har så dålig uppmärksamhet med allt, inklusive körning. Att jag missar lite viktiga grejor ibland bara, som rödljus, avfarter, stopplinjer, hastigheter, garage, parkerade bilar ;) oki not funny...

C blev trött efter vi ätit och ville att jag skulle köra...automatare. Gick inte jättebra när jag körde och lämna bilen förra gången vi hyrde. Till en början gick det inte så bra denna gången heller. Jag vill ju ha en koppling och en växellåda, eller vill och vill, men är van vid. Efter ett tag så tänkte jag inte så mycket längre, fick in vanan lite och kunde fokusera mig på trafiken omkring mig, men tryckte fortfarande ner koppling och växla i luften lite då och då ;)

Nästa dag när vi skulle lämna bilen, så försov vi oss givetvis och försökte leta upp en bensinstation i all hast. Vi fick köra in om bilfirman och höra läget. Nar vi körde till macken var vi frågetecken: "Vad är en gallon?" "Hur mycket bensin får man för 20 dollar?"..."Alltså Lina, vet du ens hur man tankar en bil?"...ahh lite U-svängar senare hade vi fyllt tanken för 10 dollar...now that's cheap, tror jag, plus att bilen drar så lite. Kostar inte så mycket att hyra bil en dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0