Book of EliBack to the top

Idag var vi inne i Hollywood och käkade och gick på bio på chinese theather, en populär och jättefin biograf. Book of Eli var filmen som började härnäst, men som vi ändå fick vänta 1 och en halv timme på, så det blev den. Det visade sig att det fanns sådana stolar som rör sig och vibrerar med filmen och jag kan ju säga att det var riktigt häftigt. Vill aldrig mer sitta i en vanlig biostol. Det visade sig att de var VIP stolar så vi fick vänta på någon som gick med oss till platserna haha.

Vad gör Lina när det är dags att gå hög som hon blir på att se film...jo glömmer sin väska, med min kamera i. Sprang tillbaka och förklarade på med min brittiska accent att jag är dum och har glömt min väska. Haha...vilket adrenalin...men den var kvar. Me in a nutschell!

Denzel är ju som vanligt riktigt bra, men själva filmen var lite dryg. Filmen handlar om en framtid där solen döda de flesta människorna och mång aav de som är kvar lever numera helt laglöst. Denzel bär runder på den sista biblen och gör allt för att skydda den och få den i rätt händer.

Min egen teori styrks lite här! Man behöver verkligen religion i ett laglöst samhälle för att ha en lag och moral att leva efter och någon som straffar en. Men om man som idag kan lära sig moral och etik på annat håll och har lag och straff så är religion snarare något det bråkas om och som skiljer oss åt.

Betyg: 2/5 LL

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0