Jag ska klara detta...Back to the top

Idag har jag haft international politics class och det var lugnt, nu i början kändes det faktiskt lite som en upprepning. Professorn gjorde ett bra exempel på hur internationell politik kan gå till. Hon sa till oss "Jag ger alla här i klassen ett B, om ni tar detta B så behöver ni inte komma på lektioner och ni behöver inte skriva några prov, bara ta ett B på villkoret att ni inte kontaktar mig, prata inte med mig och ser ni mig på skolan så spring andra hållet. För den första eleven som kontaktar mig får ett A och får den eleven A.et så får ni andra C. Vågar ni lita på att ingen av era klasskamrater kontaktar mig för att få sitt A och köra över er andra?"

Sen satt jag i biblioteket hela dagen och läste till engelskan igen som började 3.45. Vi skulle skriva en essay på lektionstid och fick välja att skriva om tre olika alternativ. Inga väldigt bra grejor, men jag valde den jag kunde flumma mest om. Om en politiker som sa "You see things and ask "Why?", I dream of things as they never were and ask "Why not?". Hur tror jag hans politik och personlighet är...vilken del av quotet är jag? Det vara bara att sätta igång och flumma om possibilties och berätta om hur jag själv lärde mig att säga något så odd som "fuck it" till grejor för att jag inte ska köra upp mig över saker jag ändå inte kan göra något åt. Men att varkens hans talesätt eller mitt talesätt funkar att använda alltid, att man nog är båda mer eller mindre. Att det snarare är ett approach som inte alltid är approachable eller något...haha lät bättre på pappret tror jag...var så trött.

Nu ska jag analysera en lååång artikel till journalstiken imorgon. Whiii...har en hel del att göra redan med andra ord och mer kommer det att bli. Ord som "midterms" och "finals" får mig att rysa...men jag kommer klara detta...jag ska klara detta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0