Need the books now...Back to the top

Som nämnt innan så har vi redan en hel del att göra i skolan och man vill gärna hålla sig till läsplanen och kunna göra sina läxor men vi har inga böcker. Vi beställde ju allihopa våra böcker och det skulle ta 1-3 dagar, men de skickas tydligen från alla håll och kanter i USA och kommer en och en under denna veckan.

I lördags skulle vi plugga i biblioteket trots att det vars strålande solsken ute för de har ju oftast exemplar som måste stanna på biblioteket. Max fick hämta ut böckerna till mig eftersom jag tappat mitt student ID, men deras böcker fanns inte så de gick hem. Satte mig ner själv och hade 2 timmar på mig att läsa första kapitlet i international politics och 124 sidor till engelskan. Det visade sig att jag inte hann läsa allt givetvis, men att litteraturen faktiskt var bra.

Jag blev helt lyrisk av att läsa första kapitlet där dem nämner allt med teorier och teoretiker och värdsliga frågor. Helt plötsligt var jag sjukt sugen på att plugga historia, filosofi och psykologi också. Hann 59 sidor i engelskaboken, men kunde inte göra läxan eftersom det var en gammal upplaga och sidorna och numrena stämde inte. Ska in om biblioteket och läsa mer innan class imorgon, men måste nog fixa nytt student ID först.

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0