Shutter IslandBack to the top

Efter att ha sett den smått läbbiga trailern så har jag faktiskt inte velat gå och se Shutter Island. Scorsese, DiCaprio...hur kan dem göra en sådan film. Visar sig dock att jag och tydligen många andra blivit helt vilseledna av trailern för filmen var inte alls så. Grabbarna ville gå och se den och det blev helt enkelt något att göra, men nu är jag glad att jag gått och sett den.

Själva filmen fram till slutet var ju inte jättemycket att komma med. Det var snarare slutet som verkligen fångade mig, den där riktigt häftiga twisten som gjorde att jag blev smått lyriskt och ville nästan applådera. Det är först när man ser slutet som man förstår varför Scorsese har valt att göra denna filmen, då man inte kan låta bli att föra tankarna till the Departed. För slutet i storyn bör man kanske applådera själva författaren av boken, men Scorsese har gjort ett bra jobb. Men som sagt utan slutet hade det varit en vanlig film!

Handling: Två poliser tar färjan över till mentalsjukhuset på Shutter Island för att utreda en mystisk rymning, men på mentalsjukhuset står inte saker riktigt rätt till.

3/5 LLL

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0