Vad fan är det för fel på Sveriges straffskalaBack to the top

Gick in och läste lite på aftonbladet och blev först upprörd av att Carola gett sitt fadderbarn på Haiti en parfym. Men när jag läser att 15-åriga Thereses mördare endast får 20 månaders fängelse och ska gå fria redan 2011 slår det runt helt i huvudet på mig. De kommer att vara ute innan jag ens avslutat halva min amerikanska utbildining för ett MORD. Inte nog med det, ett planerat mord. Nähäpp, han mördade tydligen inte brutalt och försvårande nog! Jag blir tokig på svensk lag och det var därför jag ville jobba med det. Jag förespråkar inte att de skulle fått livstid men en flicka har fölorat en hel livstid och det är värt mer än 20 månaders fängelse.

Vilket slag i huvudet det måste vara för Theresas familj som redan nästa sommar igen kan springa på sin dotters mördare på gatan. De fick 146 000 kr i skadestånd, Thereseas liv är värt 20 månader och 146 000 kr, jag hade vänt mig i graven. Ska jag helt ärligt resonera kring detta så hade någon bragt någon jag älskar om livet och de fått så lågt straff att de till och med blir lättade så hade hämnd varit på min lista. Jag menar VAD, jag kan lätt sitta inne 20 månader för det. Kanske hade jag inte varit kapabel, men ni förstår mitt resonemnag...straffet är för lågt för att jag ska avskräckas att göra samma sak.

Ett annat exempel också på aftonbaldet är att 17-åriga Malins mördare får 3 års sluten vård för att ha misshandlat henne, utfört en grov våldtäkt och lämnat henne medvetslös till att dö i en bäck.

Jag vill kunna lita på att denna boken är någorlunda rättvis...någon kommer snart att ta lagen i egan händer annars och jag hade inte klandrat dem.

Aja, vill ni mörda någon så gör det i Sverige...låg straffskala...du får det mesta du behöver i våra fin fina fängelse...varför inte passa på att skaffa dig utbildningen du drömt om...glömde jag säga att du får betalt för att sitta i fängelse där också. Visste ni även att pedofiler oftast får böter för sina handlingar, att straffskalan är så låg att de grövsta brott ger ca 6 månaders fängelse.

Something is wrong with the law...where is judge dredd?...oki det kanske var lite att ta i men ändå.

Kommentarer
Postat av: Emil

Mkt bra skrivit!!! håller med dig i alla tankar..

2010-02-07 @ 12:57:40
URL: http://www.hoog.nu/emil

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0