Vad ska jag bli när jag blir stor? ;)Back to the top

Nu sitter jag här hemkommen efter en kväll med tjejerna och tittar på engelska utbildningar mitt i natten. Ska jag söka till ett engelsk universitet så är deadline nu i januari för att börja plugga i september. Känns som jag måste fixa detta nu så jag har mina fönster öppna och kan välja lite sen när det är dags för beslut.

Har kollat mest på journalistik innan, eventuellt som ett joint honours med politik. Men nu på senaste har jag varit mer inne på international law, men jag ska bara reda ut vad det innebär. International law med human rights hade varit fint.

Jag är bara så rädd att jag ska lägga år på att plugga något för att sedan komma på att det inte var vad jag ville jobba med. Men gud, tänk att få jobba för amnesty eller FN, det kan bara inte vara tråkigt, men nog frustrerande från time to time. Men mest hade jag velat vara med och skapa internationella lagar. Jaja, här pratar man som man faktiskt har ett val, man ska ju komma in också. Men plugg utomlands ser det ut att bli i tre å framöver till iallafall och med den insikten känns saker och ting konstigt.

Måste kanske plugga i många år för att kunna internationell lag med inriktning mänskliga rättigheter, samt vara en journalist till att belysa dessa frågor...hmm....då hade allt stått rätt till för mig. Jag måste nog jobba med något som betyder något mer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0