Nightmares; Earthquake...Back to the top


Jag har sovit mycket dåligt de senaste dygnen för att jag inte lyckats somna förrän sent fast jag har lagt mig tidigt. Sen när jag väl sover så drömmer jag nästan bara mardrömmar.

Inatt vaknade jag upp och skrek: jordbävning, jordbävning...jag tyckte sängen och väggen skaka...C sa till mig att jag bara drömde att det inte var någon...men jag lade handen mot väggen och den skaka...C övertyga mig om att så var inte fallet för hon kände ingenting...det var nog så att det var min hand som skaka och inte väggen...

Sen drömmer man lite andra hemska saker som stör sömnen...värst är när man vaknar och pustar ut och somnar in i samma hemska dröm.


Dream witch skrev på sin blogg:
  • Alla drömmer varje natt..Om man sover ca 7 timmar varje natt så drömmer du ca 1/4 av tiden.
  • Det är ju ofta vårt undermedvetna som skildras i drömmarna.
  • Genom att komma ihåg drömmarna, kan vårt medvetna JAG få en inblick i denna okända del av oss själva som man egentligen inte ser/förstår själv. Och genom att detta få bättre självkännedom.
  • Många anser att drömmar är meddelande från vårt inre och som speglar vad vi går igenom i våra liv. Drömmar anses också vara en reflektion av vad som pågår inom dig och som fokuserar på viktiga händelser som annars ignoreras i det dagliga livet.
  • I kriser eller under stora händelser i livet, drömmer man ofta extra mycket. Ofta är det då drömmar som är starka och innehåller mycket känslor.
  • Det kan vara ditt undermedvetna som försöker knacka på liksom hos ditt medvetna JAG och ge dig liksom tips om vad som förekommer och kanske till och med ge dig svar.
  • Fast ibland kan man i en dröm vara medveten om att det bara är en dröm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0