Workweek done, now play...Back to the top

Första dagen på jobb var super, jag var hel taggad när jag körde till jobb den soliga tisdagen. Onsdagen var dock riktigt seg och torsdagen räddades av att jag mötte upp C (japp min LA roomie) på Väla. Vi hade ju varit ifrån varandra en hel vecka haha. Sötisen skrev det som sin status på facebook. Blev en snabb lunchträff där haha...lovely.

Varje dag innan jobb har jag gått upp tidigt och gått ut och gått. Pappa är imponerad, speciellt när han kom ner imorse och jag stod och kokade ägg. Han tyckte att jag kanske var lite väl seriös, men är man fetto så är man. Känner mig lite duktig :P Fick dock lova han att jag inte skulle se ut som förra sommaren. Mamma är däremot lite skeptiskt och sa "Hur vet jag att du inte står och kramar ett träd i skogen en timme istället för att gå". Jaja, har min i-pod laddad nu iallafall...love...there is a singing, dancing maniac walking in the woods ;)

Ska jobba super mycket nu när juli börjar...ahhh...det är pengar iallafall. Vad som är roligt med jobb är kundpsykologi. En kund kommer in på morgonen och skäller på min boss och blir så sur att hon lämnar butiken. Senare så ringer hon och då är jag "good cop" haha. Givetvis ska vi fixa detta, men vi får göra det på detta sättet. Till sist väntar kunden gladeligen på en reservdel i 4 veckor och tackar för hjälpen haha. Kund nummer två fick med sig ett larm hem och ringer till butiken aningen irriterad, när jag pratat färdigt med henne så tackar hon så mycket...what...tog ju inte precis bort larmet via luren :P Jag är så äckligt trevlig ibland när jag jobbar hihi.

Hade utbildning idag, killen som utbilda var ganska söt så jag lät han prata bort en timme av min arbetstid haha...najs...gick dagen lite snabbare. En annan grej är att vi måste börja banna heta pappor från butiken alltså...japp det tycker jag :P Fattar inte hur det kan ha sådan effekt på tjejer, jag menar det är ju inte som att man vill bli styvmamma precis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0