Almost on my feet againBack to the top

Efter en jobbig natt och ett uppiggande telefonsamtal från pappi igår (ringde han vid midnatt i sverige natten innan för att han skulle tyck synd om mig), gick jag till healthcare center på skolan och sjuksköterskan skulle bara ta sin ficklampa för att kolla i min hals. Tänkte säga till henne att ficklampan inte behövdes för att se i min hals, det går inte att missa mina mandlar. När hon väl lös i munnen så sa hon "ohhh, u need to see the doctor"...hmm yes, since I can hardly talk, that would be good. Skulle komma tillbaka om två timmar för doktorn var inte där nu. Vilken pain att gå hem och komma dit igen. Doktorn reagerade likdant..."ohhh, they are huge, you have tonsilitus"...had already figured that one out, big time.

Fick ett recept på penicillin, men var tvungen att stå där helt groggy och fylla i en massa papper. Skulle hämta ut receptet, men det tog en stund så jag fick gå runder i affären...pain...köpte massa juice som jag tänkte jag skulle få i mig. Penicillinen gick på 4 dollar, det överlever jag nog! Hem och knarka penicillin och ligga i sängen och försöka sova bort smärtan...juicen jag köpt gick inte ner, gjorde på tok för ont. Vakna upp av att mina roomisar gjorde mat, det lukta så gott, men jag kan ju inte äta...suck...tur att jag ändå inte har aptit, annars hade det varit hemskt.

Framåt kvällen var det lite bättre så jag kunde se lite nya episodes av greek och fick ner lite juice och B&J. Vakna på natten och fann att jag kunde äta, fick ner lite brownie :)...resten av natten var dock pain. Fick feber och för att vara en person som aldrig svettas så har jag dessa nätter vaknat upp av att det kännts som jag badat...äckligt...en dusch hade varit i sin ordning, men C sov ju och skulle upp tidigt...fick ta en paus från sängen, men sen fryser man ju också börjar det om. Idag mår jag lite bättre och står på fötterna och har slängt mina sängkläder i tvätten...ingen mer feber nu tack. Pencillinen ska knarkas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0