Borde plugga nu...Back to the top

Jag borde sitta med näsan i böckerna just nu och det har jag gjort en hel del idag, men jag får panik, jag känner stressen och måste sortera belastningen, då givetvis genom att skriva.

Eng - Jag är bak i engelskan eftersom jag fick den boken så sent, men har läst exemplaret i biblioteket som lärarinnan sa åt mig, bara det att hon lämna ute att hela berättelser var strukna och ersatta så nu när jag skulle gå igenom det jag redan läst och skriva dagbok om alla berättelserna som vi ska göra så är det nya berättelser. Först skulle jag göra allt detta för att kunna göra läxan idag, men fick räkna sidorna jag behövde till dessa inlägg och börja på läxan till imorgon. Sen har jag 4 kapitel till i "how to write well"...suck, med ett ord...behind.

Journalistiken - Skummat två kapitel som måste läsas ordentligt och göra min assignment till tisdag. 6 bra ämnen att göra en story om som är relaterade till SMC eller college. 3 vi har hört och 3 vi kommer på...får nog komma på at jag hört. Newquiz varje vecka och måste läsa nyheterna...lite bak...men inget stort.

Photography - Har inte fått läsanvisningar, men det kan bero på att han sa att vi inte behövde just den boken osv...han är snurrig, vi ska nog läsa själv, så borde kanske öppna boken. Assignment på 10 bilder till på tisdag varav ett färgstark objekt ska fotas mot olika bakgrunder. Ska fixas imorgon innan engelskan med C, men har redan några colour photos in store.

Politiken - Jag har läsat kapitlen och har utan att veta det läst artiklen vi har assignemt på tills 8 mars så man kan säga att jag är där jag ska. Ska bara förfina anteckningarna och göra egna beskrivningar och sammanfattningar av vissa ord och teorier för att hjölpa mig själv, texten är lite svår ibland.

Men oavsett så är the workload big och det är svårt att balansera 4 helt olika ämnen...mind overload...but I can do it...hade bara velat vara före...plugga plugga plugga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0