Stupid girlsBack to the top

Max har varit lite gnällig idag, kanske med all rätt. Han har hjälpt oss lite med vad som är bra och äta och hur det ska tränas, men vi går ju runt det lite då och då och det gör han så förbannad. "Ni är fan de mest dumma brudar jag träffat" var the punchline idag. Även om han skäller på oss så gör han det med glimten i ögat och kör sina rollspel för att visa oss hur dumma vi är.

Det hela började med vår skräpdag igår, men eftersom vi hamstrade så mycket svensk godis på Ikea så blev det saker över, saker som nu ligger i skåpet och ropar våra namn. Ja, vi kan motstå det idag och kanske imorgon, men någon dag kommer självdisciplinen att spricka och jag har ju väldigt lite av det. Hmm...Så varför tränar vi inte som in i norden idag och äter godiset direkt efter när man tekniskt sett är i den zonen att man kan äta nästan vad som för att kroppen är inställd på förbränning. Det var där Max hoppa in och kallade oss dumma och sa att vi kommer ju göra samma sak nästa helg om vi ska ha en skräpdag i veckan. Okej då men vi straffar oss själva och har ingen nästa vecka. M tycker vi ska slänga godiset som blev över, men hallå det är svenskt godis.

Vi tycker inte det är kul att träna, vi tycker inte det är kul att äta nyttigt, det är fan jobbigt, men vi försöker. För att vi försöker så har vi en belöning...att om jag är duktig hela denna veckan så får jag äta ett choklad på lördag typ. M tycker inte vi ska träna för att kunna äta skit, men hur kul är livet om man ska tänka på allt man äter och träna träna träna. M menar på att då får vi fan inte gnälla på våra kroppar sen heller...iförsig, men måste det verkligen vara allt eller inget?

Vi ska äta undan godiset idag efter ett hårt träningspass för vi har så pass mycket disciplin att vi inte går och handlar nytt godis, men i skåpet lurar det på en. Det är inte som att vi kommer att åka till Ikea snart igen liksom haha...

M: Ni borde skriva upp era mål, vad ni äter och om ni unnar er något så ha en limit så där inte skräpar saker nästa dag och hittar på en ursäkt för att äta det...
Jag: Jag har faktiskt köpt en bok till just det
C: Ahh, det har hon faktiskt
M: Ahh, men va fan ska boken göra, vad fan hjälper det att du köpt en bok
C: Men Max hon köpte den igår, ge henne lite credit
Jag: Ahh, jag ska ju börja skriva i den imorgon

Vi vet hur dumma vi låter speciellt när Max gör rollspel om det hela tiden, vilket gör att vi skrattar så mycket att vi tränar magen haha. Men vi kan inte bli tränings- och ät soldater på studs, självdisciplin och ett struktuerat schema är något jag och C måste göra slag i, men det kommer inte över en natt...jag måste träna in det, speciellt när jag fortfarande lär mig om vad jag ska äta och hur det ska lagas ;)

Jag och C kom fram till att godiset här i USA är ändå äckligt och att min enda last här är brownies och hennes är cookiedoughglass, men vi ska kämpa mot det, förbjuda det. Hamburgare och sånt äter vi inte gärna ändå!

M: Gör det, brownies är fan det värsta du kan äta, det innehåller så mycket fett eftersom det är choklad rakt igenom med...
Jag: Sluta beskriv brownies tack...(dregla nästan) ;)

We don't wanna be stupid girls...we are gonna try...we are gonna make Max proud...he says he doesn't care but still he yells and gives us long talks about it...haha

Kommentarer
Postat av: Miss*E*

Pink ä grym!

2010-03-01 @ 10:47:51
URL: http://ericadanielsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0