Varför sparkar vi inte hungriga barn i magen istället!?Back to the top

På eventinfon till Scandinavian Valborg Party så stod där att de sålde majblommor och jag tänkte gud vad sött, en sådan får jag komma ihåg att köpa. Majblomman har ju varit med så länge och jag är stolt över den. Zooma dock in mig på formuleringen "for child poverty in Sweden" och tänkte vilken miss, vi låter som en jättefattig land nu, vi har ingen direkt child poverty, de måste mena "Swedish collection for child poverty in the world".

Jag gick in på majblommans hemsida där det stod: "Vi arbetar för att förbättra barns villkor och bekämpa barnfattigdomen i Sverige. Vår vision är att alla barn ska få vara med och dela gemenskapen med sina kamrater i skolan och på fritiden. Majblomman lämnar inte barn i sticket utan kan ge ett bidrag som gör att de kan få följa med på skolutflykten just idag!"

Är detta ett skämt!? Varför sparkar vi inte bara världens alla barn utan mat, medicin, tak och föräldrar i deras hungriga magar istället???


Heja Sverige...vi får åka på utflykt...hoppas där är choklad i matsäcken...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0