Welcome to my life...Back to the top

Jag tänker inte sugar code någonting, inte tänker jag heller försöka hålla detta inlägget roligt för mitt liv är inte så roligt just nu och har inte varit på ett tag. Det senaste året har jag varit så hög på livet att det var väl lite svårt att komma ner en bit. Jag mådde super av mitt lilla militärschema i början av terminen som jag inte lyckades hålla så länge :P

Jag sov dock dåligt redan innan jag fick morfars dödsbesked som inte var oväntat, men det triggade väl någonting i mig. Jag blev tvungen att ta mig till Sverige för att bearbeta detta och var sen glad att vara tillbaka i LA, men sömnproblemen blev värre, vilket leder till en massa grejor, bl.a. att det går sämre i skolan hur mycket man än försöker. Jag har en ribba, har alltid haft, sänkt den lite, men va fan...ska jag inte ens nå den?

Det finns nog ett saying som går typ såhär...bad news never travels alone lr något. Det har varit lite skum stämning i lägenheten denna terminen, alla har varit mer eller mindre bitchiga, även jag. Det är svårt att få ha sitt dåliga humör för sig själv i en lägenhet med 4 pers. Det ena på det andra, bad news bad news...slap slap. Livet har ett ironiskt approch of kicking you when you are down.

Igår bråkade jag och C ordentligt! Vi har superkul ihop men vi är varandras motsatser och vi ser inte på saker på samma sätt. Vi bråkar absolut inte på samma sätt, vad kan jag säga, jag hade tre syskon att bråka med konstant, jag är inte konflikträdd, jag är inte heller rädd för att visa hur arg jag är. Men jag kan glömma bråket lika fort. C är väldigt fragile, gråter, surar. Det är inte att jag är utan samvete, men måste ett bråk ta så mycket kraft...för mig är det ett utbrott sen är det klart. Så funkar jag, går inte att ändra, precis som jag inte kan ändra hennes response.

Ikväll är det möte med roomisarna som gäller, har behövts länge, men kommunikationen är som vanligt dålig även om jag efterlyst den. Medans de har gått och fattat egna beslut så står jag där och kallar ett möte när de redan i princip bestämt sig...umm...med allt det jag fått höra av C dessa två dagar och nu detta så känns det som att vi är tillbaka i sandlådan. Hursomhelst så vet jag att jag måste flytta efter jul...hade velat flytta NU.

Frågan är var? Någon annanstans i SM, LA, Australien, London...my last options is Sweden, men isåfall blir det gbg som en last resort.


Kommentarer
Postat av: Nina

What varför måste du flytta? Du skulle väl ha en termin till..

2010-11-27 @ 16:09:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0