FilmrecensionerBack to the top

Män som hatar kvinnor

Som vanligt har jag svårt för svensk film och det är alltid samma skådespelare, men män som hatar kvinnor gjorde mig inte lika allergisk som vanligt. Oki, aningen! Handlingen och allt det var bra och den är helt klart sevärd. Går redan rykte om att den är uppköpt i USA och jag får vara amerikaniserad när jag säger att jag tror att de kmr att göra den mycket bättre. En journalist blir ombedd att utreda ett försvinnande av en förmögen mans brorsdotter och får hjälp av en plågad ung kvinna som är hacker och har uttnyttjats hela sitt liv.

3/5 LLL

The international

Har hört av många att de tyckte att den var bra, men jag tyckte den var väldigt tråkig. Den hade konspirations ingridienserna osv, men det var något som fattades. Cliwe Owen och hans kollegor bedriver en undersökning mot en bank som tar till alla mått nödvändiga för att släta över sitt fiffel.

3/5 LLL

Role models

Denna flmen såg jag när jag låg sjukt bakis is soffan med lillebror och jag måste säga att vi garvade en del. Den är så "vaporized" att man inte fattar vad man skrattar åt ibland och om där verkligen är någon innebörd i skämtet. Två killar får göra samhällstjänst och ta hand om varsin grabb, men det går inte alltid sådär toppen att ge yngre vägledning när man själv saknar det. "Taste the beast!" 

3/5 LLL




Wild child


Hyrde denna med T1, men glömde att hon inte kan engelska så jag fick förklara filmen. Men om man ska ha en ung chickflick film så är denna billijant. Bortskämd amerikansk brat blir skickat på internatskola i England för bättring och givetvis innehåller det drama, kläder, smink och killar. 

3/5 LLL

How to lose friends and alienate people

En riktigt ful engelks kille vill vara en toppjournalist som får komma inpå kändisarna bara för att såga dem. Hans beteende är bisarrt och han klantar sig hela tiden. Det var inte jag som hyrde denna filmen, men såg den ändå och den sög fett och han bara var så ful.

1/5 L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0