Six Flags...is rollercoaster land...Back to the top

Fredag och det är spring break...vi hyr en bil och kör till en ritkigt cool nöjespark som heter Six Flags. Kom iväg en timme efter utsatt tid, jag är imponerad, men sen ovanpå det så körde vi fel haha. Six Flags är vad jag kallar nöjespark alltså. Inte många lama bergochdalbanor där inte. Någon sa till mig att världens största bergochdalbana finns där, sen vet jag inte om det är santa haha. Var är det nu de har bilder på topp 10 värsta bergochdalbanorna, är det på Liseberg?

Hursomehelst så var jag, C, Johanna och Jocke där i fredags och flängde runder för att hinna med så mycket som möjligt. Det var långa köer, så det var bara att leka en massa små lekar för att fördriva tiden. Det blev inte åkt så mycket och vi fick inte åkt den nya x-2 :(, den kör så sällan och har mest kö. Medan C och Johanna letade efter spökhuset mot slutet, så joggade jag och Jocke runt i halva parken för att hinna med att åka alla möjliga bergochdalbanor när köerna var mindre. Tycker vi lyckades ganska bra och det var tur att han var med, annars hade jag yrat runder där själva. Lika barn leka bäst :)

Tydligen kunde man stanna till 11 för extra 20 dollar, med typ noll köer, men vi hade delat på oss och glömt mobiler och grejor. När vi väl kommer till bilen där vi skulle mötas var C lack, man låter inte henne vänta, och Johanna ville bara hem. Vi lyckades inte övertyga dem att stanna för att åka x-2 suck, vi som var i farten, kunde åkt bergochdalbana hela natten. Vilken känsla :) Ahh det var bara att hoppa in i bilen och åka och käka. Vi tvinga på J att äta en Cinnamon melt, men jag tror han gilla den haha.

Det var en rolig dag och vi har fått övat magmusklerna lite...rolig crowd med andra ord och vi kommer att minnas långe Steve och hans ledsna puppyeyes ett bra tag ;) haha.

Favoriten Tatsu...:)

Goliath, super snabb och superbrant...:)

Deja Vu...hissar upp och släpper dig i 90 grader...Woho.

x-2 vi inte fick åkt :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0