This girl takes the prizeBack to the top

Om någon av er vet hur stökig jag är, min familj vet iallafall...bombnedslag var ett ord som ofta användes för att beskriva mitt rum. Men om jag är stökig...vad är då C?...vad finns det för ord efter stökig och bombnedslag haha? Rummet är i ordning nu och vi har lovat att göra vårt bästa för att hålla det så. Vi ska inte bygga på röran, så det måste bli ett jätte projekt att städa till slut. Dock fann vi att vi hittade saker sämre efter städningen???

Haha...det tog henne 10 minuter att komma loss...

Denna veckan har C försökt vara mer vuxen och ta ansvar. Hon har städat mer, beställt nya nycklar, tränat, inte druckit alkohol (tycker inte vardagar räknas, men det tycker hon), pluggat för hon hade midterms nu, rökt mindre, hon torkade golvet och kylskåpet efter att hon spillt klibbig monster, hjälpte till att städa rummet, tömt diskmaskinen, tvättat sina sängkläder, sovit på soffan för att inte få hosta som jag, inte ringt sin mamma för att beklaga sig förrän idag...ahh sen får jag in nämna att hon försov sig, men men...Pappa A kommenterar: "Ahh det är riktigt fint här nu när du har ansträngt dig". C har aldrig varit stoltare...:P...Tack för att du har puttat till denna veckan C ;) ;P

Jag måste dock ge henne credit för att hon fick för sig att städa toaletten för att visa att hon kan ta ansvar. Jag och M har varit inne på spåret att anställa någon för det istället...oh I would pay for that. Jag städar verkligen inte toaletter...nä, jag är inte bortskämd...hade mina föräldrara satt mig på att städa toaletter hade det räknats som childabuse i Sverige och vem vill behandla sina barn som askungen!? Ryser bara jag skriver om det...jag kan iallafall nästan ta i ej nya kökstrasor nu iallafall. Städa resten av lyan kan jag minsann, har bara en gräns...

Kommentarer
Postat av: matilda

sv: åh vad roligt! ja det rä väl inte direkt samma grej där som det är här ;)

2010-04-30 @ 15:51:29
URL: http://annamatiildas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Pluggar du på santa monica? Vad behöver man för betyg för att komma in där?

tack!

2010-05-01 @ 14:07:06
Postat av: Lina

Yes, pluggar på SMC och vad jag har hört så har ingen blivit nekad att komma in, så där är inte höga krav alls. Däremot har universiteten högre krav, men gör du bra ifrån dig på SMC så gör du bara en transfer när du är redo.

2010-05-01 @ 17:44:41
URL: http://linabina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0