Resan till LA del 1Back to the top

Jag började min resa med att sitta uppe hela natten eftersom tåget skulle gå redan vid 5 tiden. Kände att jag bara skulle bli tröttare av att gå och lägga mig en så liten stund, plus att jag hade en hel del att pilla med. Mamma kramar om mig länge och pappa skjutsar mig till tåget som vi vänta på en stund i kyla och snö. Kallt, men gjorde mig ingenting, snart skulle jag komma till värmen. Hade vårkläder på mig, men en filt med som jag hade om mig och såg ut som quasimodo med en ryggsäck på ryggen under filten. Lång kram av pappa som vinkar på mig tills tåget lämnat stationen. Kom på att jag glömde krama Festis hej då, vilket besvärade mig ett tag...min lilla prins.

Jag var livrädd att jag glömt något viktigt eller att de kanske bara inte skulle känna för att släppa in mig i USA, att jag inte skulle komma iväg. Det började med att det klabba vid incheckningsdisken eftersom jag glömt skriva upp adressen till hotellet och de måste ha en adress, plus att efter terror incidenten så var det strikt med endast ett handbagage. Ringde Nina en tidig morgon för att googla adressen...tack darling.

Jag hade en väska på 26 kilo, en liten rullis och en dataväska. Jag hade fått reda på att man fick ha 2 väskor med 23 kilo vardera, så jag tänkte det var lugnt att fylla en väska och ta hem allt jag shoppar här i en andra, men det hade tydligen ändrats. Ahh..jag kmr inte kunna få hem saker utan att slänga massor...de är ju helt sjuka...ska jag flytta till och från LA med 23 kilo, vad har de tänkt egentligen. Den första incehcknigsdamen sa åt mig att lägga över 3 kilo i rullisen och checka in båda pga en limit på handbagaget, sagt och gjort, men den andra damen sa att jag inte fick checka in 2 bagage för de ändrade reglerna, men det gick igenom utan att jag betala något. Jag var nu incheckad iallafall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0