Resan till LA del 2Back to the top

Efter en strulig incheckning fick jag syn på en kyl med cider och tog en rekorderlig päron till frukost, vilket antagligen gjorde mig på bra humör trots att jag vid boardingen fick reda på att planet skulle lyfta 1 timme sent pga dimma i London...haha dimma...vi hade fett med snö, men skulle lyfta ändå...så typiskt heathrow. Svor över att veta att jag hade hunnit äta thaimaten som lukta så gott på flygplatsen, blev sjukt sugen, måste vara ett nytt ställe. Vi lyfte mot heathrow över en timme sent, vilket man inte vill göra när man har anslutningsflyg. Men stirra hjälper inte, men en cider till på det hade inte varit fel.

Planet var duktigt sent och jag kom till första disken vid terminalen smmma tid som gaten skulle stänga. Det var 20 min till planet gick och tog 20 in att ta sig till gaten, men de lät mig inte springa utan bad mig gå och boka om mitt flyg...så störigt när man vet att planet inte hade gått. Blev lite nojjig och redo att klösa om de skulle strula, men det gick smooth, fick ett nytt flyg kl 4 istället för 12. The downside var att jag skulle landa i LA kvällstid, jag som betalt extra för att landa på dagen. Vi var flera stycken som skulle varit på 12 flyget och det sjuka är att om de hjälpt oss hade vi alla hunnit med flyget, nu fick de boka in oss till ett annat bolag istället. Träffa tre svenska killar som studerar i Santa Barbara som jag gick och åt med och snacka med lite då och då under resan. På flyget kunde jag inte sova och det var väl inte lönt om jag skulle sova är jag kom fram på kvällen, så det blev filmmaraton och ett glas rött. Det bästa var att jag hade 2 säten helt för mig själv att bre ut mig på...så gött...bättre än first class ju. Först när jag var förbi kontrollen i USA andades jag ut...JAG VAR HÄR.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0