Fin middag och slapp...Back to the top

I helgen hände det inte så mkt, mest slappande faktiskt. På fredag hade vi vår sista svennemiddag och Jörgen lagade ???gryta. Vi har så många bynamn på denna gryta nu att jag glömt vad det riktiga namnet är. Helt underbart gott och efterlängtat då vi finner matkulturen begränsad här i Schweiz, lr kanske är det bara svennedelen som fattas.
Senare gick R och J och röjde på stan hela natten, jag höll mig i kragen då jag känt mig lite krasslig och fortfarande är. R var sängliggandes till kl 7 på kvällen nästa dag, då han masade sig ut till soffan och såg united.
Vi har packat en hel del, men sakerna tycks inte ta slut. Ändå är det mesta vi äger faktiskt i Sverige och jag har redan skickat hem halva min garderob. 2 pers, 8 mån och tokmycket saker! Hursomhelst ska här packas och städas så att det mesta är klart när mor och far kmr på tors. Längtar!

Ikväll blir det fotboll och gotte och säkerligen film idag igen, har ett par recensioner att lägga ut. Har bara varit ledig en vecka, men håller redan på att bli galen av att dega runder. Hur ska det då gå om jag ska vara ledig hela 3 mån i Sverige om jag inte fixar jobb?  Det var egentligen planerat att vi skulle resa, men R hade inte riktigt lust, tiden är knapp och jag är lite krassligt. Venedig får bli en annan gång!

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0