Hjälp Mia få tillbaka sin son...Back to the top

Jag är så arg att jag inte vet var jag ska ta vägen och det är dags att skapa lite mer uppståndelse kring detta så att stackars Mia kan få all hjälp som är möjlig att få tillbaka sitt barn som är kidnappat till Guatemala.

Svenska Mia Danielsson bor i Amerika och fick där en son med en man som inte brytt sig barnet eller att betala underhåll  under baby Thors första månader. Mia bestämmer sig som en ensamstående mor för att flytta hem till Sverige, men NN, mannen som är far till barnet stoppar detta genom att kidnappa Thor. Mia har sökt febrilt efter Thor i 2 månader och han är nu upphittad med sin far i Guatemala. Att pappan fortfarande inte bryr sig om barnet står solklart, han vill bara att Mia inte ska ha honom. Genom infantila och ignoranta medel belutas det att Mia inte ska få åka hem med Thor trots att hon är hans mor, han ska istället sättas på ett barnhem i Guatemala.

Jag likt ni förstår verkligen ingenting och hur detta får lov att hända. Guatemala står på mannens sida och Mia verkar inte ha en chans att få tillbaka sin son i detta u-land där man gör vad som faller en in.

Mia skriver själv om sin kamp för sin Thor, men det är knappt att hon håller ihopa, hon behöver vårt stöd. På aftonbladet lan du läsa om det overkliga mötet i Guatemala som gjort mig så upprörd och följa hennes kamp på hennes blogg. Man kan även skicka en hälsning till Mia för att visa sitt stöd.

Ni hittar artikeln och andra länkar här: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4942538.ab

GO MIA!

Kommentarer
Postat av: Eva

åååh, det är så fruktansvärt =(

2009-04-20 @ 16:52:54
URL: http://eva.blogg.se/
Postat av: John Apse

Fler kvinnor än män kidnappar sina barn i vårdnadstvister.

Ändå är det nästan bara kvinnor som ses

som offer i media.

2009-04-20 @ 20:58:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0