Säsongens sista skidåk...Back to the top

Rickard hade två gratis liftkort som skulle åkas upp och igår var sista dagen att åka skidor. Var inte så sugen först, men tänkte att jag behövde en nypa frisk luft och säga hejdå till backarna. Brukar inte ramla på skidorna, men förra gången tappa jag kontrollen och fick upp sådan fart, krashade och trodde jag brutit revbenen. Shit vad rädd jag blev! Sen kommer jag hem och läser att Liam Neesons fru dött i en skidolycka efter att ha ramlat. Rickards kommetar att man i värsta fall bryter något, men att chansen inte är så stor kändes ganska avlägsen då.
Fick ett hjärnspöke den dagen och ploga hela vägen ner och har inte åkt sen dess. Idag var det dags att sitta upp på hästen igen och bli av med spärren. Problemet var att jag den gången tyckte jag fått ett par för långa skidor och idag hade jag kortare. Jag vill känna att jag åker med skidorna och inte skidorna med mig, så det gick bra till sist idag och min spärr försvann...woho. Dagen var undebar och utsikten är obeskrivlig!
Dock tappade min älskling sin i-phone någonstans i Flimms och sista tiden gick åt att åka backarna en gång till på knapp tid innan liftarna stängde och söka efter den. Vi fann den inte! De är så himlans ärliga här i Schweiz, så hittar en Schweizare den lär vi få tillbaka den, men den ska hittas där i backen också. Det var i slutet av åktiden och sen stänger dem ju ner allt fetrsom det var sista dagen, så att någon åker förbi telefonen är minimal. Vi håller tummarna att han får tillbaka sin älskling iallafall. Rickard har blivit riktigt grym på sin snowboard och jag har lagt in lite extra bilder till mamma Rose :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0